Verder naar afrekenen?

Naar afrekenen

Veelgestelde vragen

Bestelling plaatsen

Kan ik een tijdvak kiezen voor de bezorging van mijn product?

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een track & trace code, waarmee u uw levering kunt volgen en, in sommige gevallen, aanpassen. Houd er rekening mee dat het enkele uren kan duren voordat de exacte leverdatum en -tijd zichtbaar zijn in het systeem.

Wordt mijn bestelling morgen bezorgd als ik vandaag bestel?

Bij OfficeNext geldt: vandaag besteld, morgen in huis, van maandag t/m donderdag. Bestellingen geplaatst op vrijdag, zaterdag of zondag worden uiterlijk de daaropvolgende dinsdag geleverd.

  • Transparantie: Bij elk product op ons platform tonen wij direct de verwachte levertijd, zodat u precies weet wanneer u uw bestelling kunt verwachten.

  • Snelle en veilige levering: We werken samen met gerenommeerde vervoerders zoals GLS, PostNL, DHL en DPD Express om uw bestelling efficiënt en veilig te bezorgen.

Is mijn bezorging gratis?
  • Gratis bezorging: Bestellingen vanaf €99,- worden gratis bezorgd.

  • Order- en verwerkingskosten: Voor bestellingen onder de € 99,- rekenen wij een vast tarief van € 4,95 (excl. BTW). Deze bijdrage helpt ons om de hoge servicekwaliteit te bieden die u van ons verwacht.

Ben ik verplicht het KvK- en/of btw-nummer in te vullen?
  • Het invullen van een KvK-nummer is alleen verplicht als u van de optie Billie achteraf betalen gebruik wil maken.

  • Een btw-nummer is verplicht als u gebruik wilt maken van het ICL-tarief binnen de EU.

Mogen particulieren ook bestellen?

Ja, ook particulieren kunnen bij OfficeNext bestellen. Echter:

  • Het is alleen niet mogelijk om van de optie Billie achteraf betalen gebruik te maken.

  • U heeft het recht om een bestelling binnen 14 dagen te retourneren conform de Wet Koop op Afstand.

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij OfficeNext?

We bieden veilige en eenvoudige betalingsopties dankzij onze samenwerking met Mollie:

  • Directe betalingen: Ondersteuning van iDEAL en creditcards.

  • Achteraf betalen: Via Billie kunt u eerst ontvangen en later betalen.

  • Bankoverschrijving: Voor wie voorkeur heeft voor traditionele betaalmethoden.

Verzending & Ontvangst

Ik ontving mijn bestelling in gedeelten. Hoe kan dat?

We leveren vanuit meerdere magazijnen. Als uw bestelling artikelen bevat uit verschillende magazijnen, kan het gebeuren dat deze in delen wordt geleverd. U ontvangt per zending een track & trace code en u krijgt één factuur voor de gehele bestelling.

Ik bestel bij OfficeNext en op mijn factuur staat Originem B.V. Hoe zit dat?

OfficeNext is een handelsnaam van Originem B.V.

Mijn bestelling is incompleet. Hoe kan dat?
  1. Fout bij de verwerking: Controleer de pakbon en neem contact op via klant@officenext.nl .

  2. Tijdelijk niet leverbaar: Artikelen worden kosteloos nageleverd zodra ze weer op voorraad zijn.

Retourneren

Wat is het herroepingsrecht?

Als consument heb je het wettelijke recht om je bestelling binnen 14 dagen zonder opgave van reden te herroepen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van je bestelling.

Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar dat is niet verplicht.

Je dient de producten binnen 14 dagen na melding terug te sturen naar:

Originem B.V.
Slego 1
1046BM, Amsterdam

De kosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?
  • Verzegelde producten (zoals software of hardware) waarvan de verzegeling is verbroken

  • Houdbare of hygiëneproducten

  • Producten die speciaal op maat of bestelling zijn gemaakt

  • Digitale content zodra levering is begonnen met jouw toestemming

Hoe werkt het retourneren bij schade of defect (DOA)?

Meld dit binnen 48 uur na ontvangst via klant@officenext.nl met duidelijke foto's van het defect en de verpakking. Na deze periode gelden de normale retourvoorwaarden.

Zekerheid en Certificeringen

Is OfficeNext gecertificeerd?

Ja, OfficeNext is Thuiswinkel Waarborg-gecertificeerd voor zowel consumenten als zakelijke klanten. Daarnaast zijn we bezig met het behalen van ISO 9001 en EcoVadis Zilver certificeringen, die medio 2025 afgerond zullen zijn.

Zijn mijn gegevens veilig bij OfficeNext?

Absoluut. We hanteren strikte privacy- en beveiligingsmaatregelen om uw gegevens te beschermen en werken volgens de AVG-richtlijnen.

Wat betekent Thuiswinkel Waarborg voor mij?

Het Thuiswinkel Waarborg-certificaat garandeert dat OfficeNext voldoet aan strenge eisen op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en service. Dit biedt u extra zekerheid bij elke aankoop.

Wat houdt ISO 9001 in?

ISO 9001 is een internationale norm voor kwaliteitsmanagement. Zodra we dit certificaat behalen, kunt u erop vertrouwen dat onze processen en diensten aan hoge kwaliteitsnormen voldoen.

Wat is EcoVadis Zilver en waarom is dat belangrijk?

EcoVadis is een wereldwijd erkend beoordelingsplatform voor duurzaamheid. Met een Zilver-certificering laten we zien dat we voldoen aan strenge normen op het gebied van milieu, ethiek, arbeidsomstandigheden en duurzame inkoop.

Wat doet OfficeNext om duurzaamheid te bevorderen?

Naast onze EcoVadis Zilver-certificering (in 2025), nemen we maatregelen om ons energieverbruik te verminderen en duurzame producten aan te bieden. We blijven ons inzetten voor een verantwoorde bedrijfsvoering.

Klacht indienen

Hoe kan ik een klacht indienen?

Voor het indienen van een klacht kunt u ons op twee manieren bereiken:

Hoe snel kan ik een reactie verwachten?

Indien er een klacht is ingediend, zullen wij hier persoonlijk zo snel mogelijk bij u op terug komen. Een inhoudelijk antwoord kan uiterlijk 24 uur duren.

Waar kan ik een klacht over indienen?

U kunt bij ons over elke tegenvallende ervaring een klacht indienen. Dit kan bijvoorbeeld over een product zijn of over onze dienstverlening.

Ik ben niet tevreden met de afhandeling van mijn klacht. Wat kan ik doen?

Voor zowel consumenten als zakelijke klanten geldt dat zij, indien zij niet tevreden zijn over de afhandeling van de klacht, de klacht tevens ter bemiddeling kunnen voorleggen aan Thuiswinkel, voor consumenten via www.sgc.nl en voor zakelijke klanten via www.thuiswinkel.org.

Garantie

Wat houdt de wettelijke garantie in?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet doen wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Wat moet ik doen bij een garantieclaim?
  • Consumenten: Neem contact met ons op via klant@officenext.nl . Wij zorgen voor een snelle en correcte afhandeling.

  • Zakelijke klanten: Ook zakelijke klanten kunnen bij ons terecht. Wij ondersteunen je bij het proces van de garantieaanvraag.

Heeft u nog andere vragen?

Neem contact met ons op: