Veelgestelde vragen
Bestelling plaatsen
Kan ik een tijdvak kiezen voor de bezorging van mijn product?
Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een track & trace code, waarmee u uw levering kunt volgen en, in sommige gevallen, aanpassen. Houd er rekening mee dat het enkele uren kan duren voordat de exacte leverdatum en -tijd zichtbaar zijn in het systeem.
Wordt mijn bestelling morgen bezorgd als ik vandaag bestel?
Bij OfficeNext geldt: vandaag besteld, morgen in huis, van maandag t/m donderdag. Bestellingen geplaatst op vrijdag, zaterdag of zondag worden uiterlijk de daaropvolgende dinsdag geleverd.
- Transparantie: Bij elk product op ons platform tonen wij direct de verwachte levertijd, zodat u precies weet wanneer u uw bestelling kunt verwachten.
- Snelle en veilige levering: We werken samen met gerenommeerde vervoerders zoals GLS, PostNL, DHL en DPD Express om uw bestelling efficiënt en veilig te bezorgen.
Is mijn bezorging gratis?
- Gratis bezorging: Bestellingen vanaf €99,- (excl. btw) worden gratis bezorgd.
- Order- en verwerkingskosten: Voor bestellingen onder de € 99,- rekenen wij een vast tarief van € 8,95. Deze bijdrage helpt ons om de hoge servicekwaliteit te bieden die u van ons verwacht.
Ben ik verplicht het KvK- en/of btw-nummer in te vullen?
- Het invullen van een KvK-nummer is alleen verplicht als u van de optie Billie achteraf betalen gebruik wil maken.
- Een btw-nummer is verplicht als u gebruik wilt maken van het ICL-tarief binnen de EU.
Mogen particulieren ook bestellen?
Ja, ook particulieren kunnen bij OfficeNext bestellen. Echter:
- Het is alleen niet mogelijk om van de optie Billie achteraf betalen gebruik te maken.
- U heeft het recht om een bestelling binnen 14 dagen te retourneren conform de Wet Koop op Afstand.
Betalen
Wat zijn de betaalmogelijkheden bij OfficeNext?
We bieden veilige en eenvoudige betalingsopties dankzij onze samenwerking met Mollie:
- Directe betalingen: Ondersteuning van iDEAL en creditcards.
- Achteraf betalen: Via Billie kunt u eerst ontvangen en later betalen.
- Bankoverschrijving: Voor wie voorkeur heeft voor traditionele betaalmethoden.
Verzending & Ontvangst
Ik ontving mijn bestelling in gedeelten. Hoe kan dat?
We leveren vanuit meerdere magazijnen. Als uw bestelling artikelen bevat uit verschillende magazijnen, kan het gebeuren dat deze in delen wordt geleverd. U ontvangt per zending een track & trace code en u krijgt één factuur voor de gehele bestelling.
Ik bestel bij OfficeNext en op mijn factuur staat Originem B.V. Hoe zit dat?
OfficeNext is een handelsnaam van Originem B.V.
Mijn bestelling is incompleet. Hoe kan dat?
1. Fout bij de verwerking: Controleer de pakbon en neem contact op via [email protected].
2. Tijdelijk niet leverbaar: Artikelen worden kosteloos nageleverd zodra ze weer op voorraad zijn.
Retourneren
Wat zijn de uitzonderingen op consumentenretourneringen?
De volgende productgroepen komen niet in aanmerking voor retournering:
- Houdbare artikelen
- Speciaal bestelde artikelen
- Software en digitale diensten
- Hardwaredragers waarvan de verzegeling is verbroken (bijv. harde schijven, laptops)
- Cartridges en toners waarvan de bescherming of folie is verwijderd
Wat zijn de retourvoorwaarden?
Mocht u een product ontvangen die bijvoorbeeld bij binnenkomst beschadigd is of defect is kunt u het product als DOA (Dead on Arrival) binnen 48 uur aanmelden bij [email protected]. Na deze periode gelden onderstaande retourvoorwaarden voor consument en zakelijke klanten. De voorwaarde voor aanmelden van deze DOA regeling is dat u foto’s meestuurt van het product met daarop de schade of defect en foto’s van de verpakking van alle kanten.
Voor consumenten: U heeft het wettelijke recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren, mits:
- Het product onbeschadigd en compleet is.
- Het in de originele verpakking zit.
- Het niet duidelijk verder is gebruikt dan nodig om het te beoordelen.
Voor zakelijke klanten: Retourneren is alleen mogelijk in geval van verkeerde levering of een productdefect. Neem contact met ons op via ons retourplatform.
Algemene retourvoorwaardenGarantie
Wat moet ik doen bij een garantieclaim?
- Zakelijke klanten: Garantieclaims worden direct bij de fabrikant ingediend. Ons team kan u hierbij ondersteunen via [email protected].
- Consumenten: Neem contact met ons op via [email protected]. Wij verzorgen een snelle afhandeling.